Autorem artykułu jest Presmat2
Fotografowanie i filmowanie
W naszym życiu jest wiele takich chwil, które warto uwiecznić, część z nich można zatrzymać w kadrze, a inne w formie filmu. Powstaje coraz więcej firm, zajmujących się tworzeniem tych dzieł sztuki, oraz ich oprawą. Fotografia ślubna jest szeroko rozwiniętą częścią tej działalności.
Ślub oraz wesele to jedne z najważniejszych dni w naszym życiu, stąd też należy zadbać by pozostały w naszej pamięci jak najdłużej. Bardzo wiele par zamawia je w powiększonym formacie, stąd też są później ozdobą salonu, bądź też sypialni. Fotografia ślubna jest działem w którym prawdziwy fotograf-artysta może wykazać się pomysłowością w aranżacji tła, jak i również w pozycjach w jakich znajdą się młodzi. Wykonanie takiego planu to czasami praca na kilka godzin, gdyż trzeba nie tylko przygotować tło, lecz poustawiać rekwizyty oraz dać czas na to by młoda para także mogła się przygotować. W końcu taką sesję powinno się robić raz w życiu. Istotną kwestią jest to by modele czuli się swobodnie, jest to bardzo ważna a zarazem odpowiedzialna rola jaką musi na siebie przyjąć fotograf, ponieważ to od niego zależy jaka atmosfera będzie panowała na planie co za tym idzie jakie zdjęcia wyjdą. Fotografia ślubna, kiedyś była bardzo popularna w studiach fotograficznych, jednak wraz z upływem czasu "wyszła" w plener. Bardzo piękne są zdjęcia z lasu, polan, jak również te wykonane w czasie burzy, lecz ten ostatni przykład wymaga nie lada wprawy, gdyż trzeba być niezwykle szybkim, by zatrzymać w kadrach te piękne widoki. Dobrze wykonane zdjęcia będą przepiękną pamiątką na całe życie, jednak te nieudane niestety mogą popsuć wspomnienia związane z tym dniem. Dlatego też warto wcześniej zorientować się w pracach danego fotografa, by wiedzieć w jakiego stylu możemy się po nim spodziewać. Są również inne ważne dni, które ludzie chcą uwiecznić jak chrzest, czy pierwsza komunia. Jednak to fotografia ślubna cieszy się największą popularnością. Studia fotograficzne przyjmują także zlecenie nietypowe, które są dużym wyzwaniem, a jednocześnie mogą przynieść sławę wykonawcy, przede wszystkim są to plakaty, akty czy zdjęcia na płyty. Kolejnym działem zleceń jakim zajmują się ludzie w tym fachu jest filmowanie. Mogą to być filmy ze ślubu, wesela czy komunii. Jednak największym hitem ostatnich czasów jest film reklamowy. Czym on właściwie jest? Otóż zwykle trwa około trzydziestu sekund, i ma za zadanie bardzo przyciągnąć widza, a zarazem zachęcić go do zakupienia produktu który przedstawia. Film reklamowy jest ukazywany w telewizji w przerwach pomiędzy poszczególnymi programami, jak wiadomości czy też filmy, bardzo często spoty reklamowe są puszczane w trakcie trwania seansów, by zwiększyć swoją oglądalności a tym samym szanse na to, że będzie to skuteczna reklama. Wymyślenie doskonałego planu, jak i dialogów oraz hasła reklamowego to prawdziwa sztuka, a później trzeba jeszcze rozplanować poszczególne sceny oraz nagrać film reklamowy. Musi on bardzo intensywnie zachęcić klienta, do zakupienia produktów które są ukazywane w tym spocie. Film promocyjny ma za zadanie zachęcić do zaglądania na strony internetowe, jak i również do obejrzenia jakichś produkcji filmowych. Najczęściej opera się na przedstawieniu znanych aktorów, odtwórców głównych ról, gdyż wielu ludzi przychodzi do kin właśnie ze względu na swoich ulubieńców. Film promocyjny zajmuje się także promowaniem określonych zachowań ludzkich, może być sposobem na uświadomieniu społeczeństwu że bicie dzieci jest złe. Bardzo wiele z nich zachęca do wzięcia udziału w konkursach, zawodach sportowych, bądź też festiwalach, czy spotkaniach kabaretowych. Takich spotkań może być wiele, i nie sposób ich wszystkich wymienić. Film promocyjny ma zachęcić do wzięcia w nich udziału, a tym samym zapełnienia listy zawodników, bądź też widowni danego spektaklu. W większości tego typu akcji spełnia on swoje zadanie. Film promocyjny to około trzydziestu sekund zapowiedzi, chodziarz jest to indywidualna sporawa, zależna od konkretnego zleceniodawcy. Zarówno film reklamowy jak i film promocyjny musi spełniać określone wytyczne. Bardzo istotną sprawą jest to, żeby zatrudnić do tego zlecenia odpowiednią osobę, tak by osiągnąć sukces finansowy. Musi on być barwny, z dobrym podkładem muzycznym wpadającym w ucho, oraz ładnym głosem prezentera. Przede wszystkim do zadań osoby filmującej należy ustawienie odpowiedniej ostrości obrazu, jak i wcześniej planu, tak by prezentował się na tyle efektownie, iż każdy widz przyjdzie z ciekawości, by zobaczyć całość. Bardzo często popełnianym błędem są sztuczne sceny, chodzi przecież o to, by wszystko wyglądało jak najbardziej naturalnie, a nie sprawiało wrażenie nagranego na siłę. Ma to ogromny wpływ na odbiór, jak i również sowa które są tam użyte. Nikogo zapewne nie przekona zachwyt pani domu z reklamy na sztuczną zupą, bądź tez nudne reklamy. O wiele ciekawsze są takie w których szybko zmieniają się poszczególne obrazy, tak by pobudzić widza, oraz zachęcić go do obejrzenia całości, oczywiście zbyt szybkie przewijanie się scen może zmęczyć oczy, wtedy widz zwykle zmienia kanał telewizyjny.
Wypłacaj z bankomatów w całej Polsce bez prowizji!
---
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.
Autorem artykułu jest Kasia
Co Twoja cytryna ma wspólnego z Citroenem?
Obecnie jedna z najbardziej popularnych marek samochodów - Citroen, ma pieszczotliwy przydomek "cytryna" i jak wszyscy myślą marka ta pochodzi z Francji. Czy tak było na prawdę?
Nazwa Citroen pochodzi od nazwiska założyciela firmy, młodego inżyniera André Citroën. Jednak to nazwisko przybrał dopiero dziadek Andrea, który wcześniej nazywał się Limoenman. To ciekawe nazwisko jednocześnie kojarzące się ze znanym owocem rodzina nosiła dzięki zajęciu, jakie wykonywali. Rodzina zajmowała się handlem owocami egzotycznymi! W późniejszych czasach, ojciec Andrea zajmował się już handlem diamentami i złotem i w celu rozwoju swojej firmy wyjechał do Polski. W naszym kraju poznał żonę, z którą w 1872 przeniósł się do Paryża, a tam na świat przyszedł późniejszy właściciel jednej z najpopularniejszych marek samochodów na Świecie - André. Młody chłopak uczył się dobrze i poszedł na studia inżynieryjne. Ze względu na problemy finansowe wstąpił do armii i razem z wojskami francuskimi odwiedził Polskę, gdzie szczególnie zainteresowała go wizyta w łódzkich zakładach tekstylnych. Zobaczył tam drewniane koła zębate o daszkowym uzębieniu. Założył niedużą firmę produkującą stalowe koła zębate. Firma szybko się rozwijała, rosło zapotrzebowanie na przekładnie Citroena, które montowano we wszystkich samochodach produkowanych we Francji w tamtym czasie. Taką przekładnię zamontowano również w Titanicu! Andre sam zaprojektował logo, które zostało w prawie niezmienionej postaci do dnia dzisiejszego.
W 1914 roku wybucha wojna, Andre świeżo po ślubie zostaje powołany do armii, gdzie szybko wpada na pomysł dalszego rozwoju firmy. Otwiera filię firmy w Paryżu, ale produkuje w niej amunicję dla armii, zatrudnia 12 000 ludzi, którym zapewnia nie tylko pracę, ale i np. opiekę medyczną czy dentystyczną. Rozwinął system socjalny i opiekował się ciężarnymi pracownicami, co nie było typowe w owych czasach. Dzięki temu nazwisko Citroena zyskało autorytet i uznanie oraz roznosiło się szybko w odległe tereny. W tym czasie fabryki Citroena produkowały 55 000 pocisków dziennie.
Po wojnie, w ciągu 4 miesięcy fabryka amunicji została przekształcona w fabrykę samochodów, gdzie bardzo szybko wyprodukowano pierwszy samochód. Był wyposażony równie dobrze jak i konkurencyjne modele innych marek, jednak jego cena była znacznie niższa. W maju 1919 roku samochód wdrożono do masowej produkcji i przez 2 tygodnie zebrano 16 tysięcy zamówień na nowy samochód Citroena. Andre rozumiał też potrzebę reklamy i w związku z tym zamieścił reklamę swojej firmy nawet na Wieży Eiffla. Dalsze lata to rozwój firmy, wdrażanie nowych technologii i rozwiązań, dostosowanie się do potrzeb rynku i wyprodukowanie pierwszego samochodu dla kobiet. W 1930 roku w Warszawie przy ulicy Górnośląskiej powstaje pierwsza w Polsce montownia Citroena i jest to trzecia zagraniczna inwestycja dla Citroena. W tym czasie firma posiadała już 5000 przedstawicielstw na świecie. W 1934 roku firmę przejmuje Michelin, a w 1935 roku umiera Andre Citroen.
---
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.